Samen maken we 100% netwerkzorg mogelijk

Header Over-Ons
vijf personen uit een gezin lopen door een bos.

We willen zorg menselijker, simpeler & efficiënter maken

Samen bouwen we aan een maatschappij waarin iedereen wordt ondersteund en creëren we het zorgecosysteem van de toekomst.

Illustratie over het gemak van OZO op de pagina Over-ons.

Overzicht gemak voor client met zorg,  de eigenwijze hulpverlener, en wat is de rol van de gemeente.

Waarom OZO?

Bellen, appen, mailen: het werkt, maar is niet efficiënt. Je communiceert vaak dezelfde informatie via verschillende kanalen naar verschillende betrokkenen: gesprekken lopen langs elkaar heen, het is moeilijker te managen en tijdrovend. Dat kan en moet slimmer.

Bij OZO werken mensen met een achtergrond in de zorg. Ze weten waar professionals tegenaan lopen en kennen de zorgen van cliënten. Zo herkent onze helpdesk problemen en zijn projectmedewerkers proactief bezig met het verbeteren van communicatievormen ten behoeve van de zorg.

Het platform is gebaseerd op open standaarden. Dat betekent dat anderen - bijvoorbeeld ontwikkelaars van andere zorg gerelateerde apps - OZO kunnen integreren of de berichtenmodule kunnen gebruiken. Op die manier maken we het makkelijker voor onze gebruikers en ontstaat er één groot zorgecosysteem.

Onze werkwijze

1.
We verbinden het hele netwerk

Cliënten, zorgprofessionals, mantelzorgers, familieleden, de leraar: iedereen die betrokken is krijgt in overleg met cliënt toegang tot OZO.

2.
We starten de samenwerking

Er worden accounts aangemaakt, we maken samenwerkingsafspraken en een projectmedewerker van OZO laat zien hoe het platform werkt. We gaan van start.

3.
We evalueren en sturen bij

Wat gaat er goed en wat kan er beter? OZO blijft ook na de start van de samenwerking betrokken en begeleid de communicatie.

Foto onze expertise op de pagina Over-ons. 

Overleg aan op kantoor tussen twee OZO medewerkers.

Onze expertise

OZO is meer dan het bieden van een communicatieplatform en alle technische expertise die daarbij komt kijken. We nemen een proactieve rol aan. Onze helpdesk- en projectmedewerkers zijn betrokken, snel en hebben relevante (zorg)ervaring. Die combinatie - technische expertise en menselijke betrokkenheid - is uniek en ontzorgt gebruikers.

Ons team zorgt dat iedereen de aandacht krijgt die hij of zij verdient. 

Als zorgontvanger, hulp- of zorgverlener weten onze 20 medewerkers hoe lastig het kan zijn om goede zorg te kunnen bieden. Dat is onze grootste drijfveer om te werken met, voor en bij OZO. Zo zorgen zij dat iedereen de aandacht krijgt die hij of zij verdient:

Linda Booijink
"
Door OZO te implementeren in verschillende regio’s zie ik dat het platform echt bijdraagt aan het verbeteren van de samenwerking tussen de zorgontvanger, mantelzorgers en professionals.
"

Linda Booijink

Manager projectteam
Leendert de Gelder
"
Het geeft voldoening om als ICT’er met een wijkverpleegkundige achtergrond een platform te ontwikkelen die samenwerking optimaal ondersteunt.
"

Leendert de Gelder

Manager ICT
Judith Bolte
"
Het geeft mij voldoening wanneer ik door te luisteren, de juiste vraag uit het verhaal kan halen om zo een passende oplossing te bieden.
"

Judith Bolte

Klantenservice medewerker
Karin Jutten
"
Bij veranderingen vind ik het belangrijk om te kijken naar wat er mogelijk is en niet naar de beperkingen. Door te focussen op de mogelijkheden zijn veranderingen gemakkelijker.
"

Karin Jutten

Projectleider
Chantal van der Sluis
"
Ik help zorgontvangers, mantelzorgers en professionals zo goed mogelijk op weg om OZO optimaal te kunnen gebruiken en daar ook plezier uit te halen.
"

Chantal van der Sluis

Projectmedewerker
Christel Engbers
"
Wat mooi is aan OZO is dat het mensen, organisaties en informatie bij elkaar brengt. OZO verbindt iedereen! Ik zorg voor de medewerkers binnen OZO, zodat zij weer klaar kunnen staan voor de zorgontvangers, mantelzorgers, professionals die willen werken met en in het platform.
"

Christel Engbers

Directrice
Melissa Bruggeman
"
Ik vind het telkens weer een uitdaging om problemen te onderzoeken, op te lossen en iedere OZO-gebruiker goed geholpen wordt.
"

Melissa Bruggeman

Klantenservice medewerker

Welke impact maak jij?

128.473
netwerken verbonden
84
gemeenten aangesloten
34.860
professionals toegevoegd